marți, 20 octombrie 2009

Care-i faza?!?

Ori am imbatranit eu mult prea devreme, ori s-a dat lumea asta peste cap de trei ori si a devenit tampita. Mai vad pe messenger la unii elevi pe care ii am in lista, sau pe diverse site-uri limbajul acela codat in mod voit de tip: „S1nt 0 fata frumushik, sh1 vr3eau 1 barbat f3roce”. Nu stiu cat mi-a iesit, sigur mai am de invatat... Mereu am avut o gandire libera, nu am judecat oamenii pentru faptele sau parerile lor decat atunci cand au fost in mod intentionat umbrite de rautate si aroganta. Dar modul acesta de a scrie nu il inteleg deloc, cu atat mai putin englezismele total inutile. De ce un status gen „i’m happy today”, in loc de „sunt fericit astazi”? Bai oameni buni, vorbiti si scrieti corect romaneste! La ce sunt bune formularile astea, cand toata lumea stie, sau crede ca stie macar o boaba de engleza? Nu cred ca impresioneaza pe nimeni. Nu mai zic, la unii singurele cuvinte dintr-o fraza scrise in romana sunt gresite si normal, de multe ori, si cele scrise in engleza. E trist cum lanturile de Haur si ceasurile DiHor au trecut si in spectrul limbajului. Acu’, eu ma gandesc ca mititeii care stau pe site-uri gen Libertatea sa mai vada si ei o tata, vor crede ca asa este si normal sa scrii. Doar vazand cum se exprima o buna parte din cititorii presei online, mai ales cei ai publicatilor de scandal, te gandesti daca nu cumva tu esti tampit si tot ce te-au invatat la scoala a fost o mare farsa...

8 comentarii:

  1. is sm3k3r shi is shukar da` pakat k`s kokalar =))

    Bun venit in Romania! Asta e "the next generation" ! Sau astia ies mai mult in evidenta, no.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dan- dap, mare pacat ca acesti cocalari s-au inmultit precum ciupercile dupa ploaie!

    RăspundețiȘtergere
  3. uite cu ce ma bombardeaza pe mine adolescentii de 14-15 ani din lista de mess :"Cine iti va da BUZZ in urmatoarele 5 min insamna k vrea sa se combine cu tine…Da-l mai departe sa vezi cn vrea SINCER!! plict ))(scz mess)"... ei? "la plezneala" ce-ar fi sa-l dau o data mai departe?...:))

    RăspundețiȘtergere
  4. @mirolara- Si? Ai primit vreun BUZZ? :))

    RăspundețiȘtergere
  5. gata!! l-am trimis!!! la peste 50 de persoane...ha ha...intre 14 si 60 de ani.. au raspuns: 5. (sa vezi de d-zei imi iau de la ceilalti...:)) si cati erau pe invisible..:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Din fericire, nu l-am dat mai departe!:)) Da, recunosc iulia, ar trebui sa scriu mai rar in engleza...Dar mai vad si altii blogul meu si ma conformez natiei. Macar o postarica sa pun si pentru straini...:)
    Inveti repede...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. 3u nu sint destul de boon ptr tn p@pushe...:> cool,nu?
    poate au inventat un nou limbaj pustii astia si poate, intr-o zi ne va ajuta sa copiem mai usor la bac sau asa ceva, trebuie doar sa ajunga putin mai indescifrabil. pana atunci...numai bine!
    Cata

    RăspundețiȘtergere
  8. @Perhonen- macar de ar avea vreo utilitate, dar cine stie, poate ramane in istorie :P Multumesc de vizita si te mai astept!

    RăspundețiȘtergere