miercuri, 23 decembrie 2009

Romanii “e” prosti? Pai si tu cum esti?

Nu inteleg cum unii vorbesc atat de aspru si totodata detasat despre poporul din care fac parte. Eu cred ca atat timp cat afirmi ca romanii sunt prosti, hoti, lenesi, etc., te incluzi automat in aceasta categorie. Sau cumva crezi ca ai fost adus din ceruri de o armata de ingeri special pe aceste plaiuri pentru a-i mantui sau critica pe ceilalti? Sau ca tu esti spuma valurilor involburate, roua diminetii pe frunza de salcam, prima raza de soare dintr-o zi de primavara si ceilalti niste rahati uscati inconjurati de muste? Am auzit oameni care stau cateva ore pe zi la munca si isi pilesc unghiile ca romanii sunt puturosi, iar statul nu face nimic pentru bunastarea lor. Am auzit oameni care mai iau cate o spaguta pentru un serviciu si spun despre politicieni ca sunt corupti pana in maduva oaselor. Dar ai stat tu romanule sa te gandesti ce faci tu pentru tine? Cum iti faci munca de zi cu zi? Cum iti tratezi prietenii si familia? Ce faci tu pentru cei nevoiasi? Caci, spre informatia ta, multi o duc mult mai rau decat tine si o secunda in papucii tai le-ar parea o eternitate in paradis.

Obisnuim sa aruncam cu jigniri catre altii, noi fiind un soi de fecioare pline de generozitate si virtuti; sa ne plangem non-stop despre ceea ce fac sau nu fac altii, fara sa ne gandim o clipa ca poate si noi purtam vina pentru starea in care ne aflam. Si, daca vrei sa stii, romanule, se poate sa cresti si fara spagi, si fara „combinatii”, uita-te in jur. Atatia tineri si-au facut o cariera prin invatatura si munca. Te-ai gandit romanule ca daca doar ti-ai face treaba macar bine, nu foarte bine, societatea asta ar evolua? Ca daca ai descoperi frumusetea cuvantului scris, faptul ca mai toate lucrurile cu adevarat valoroase sunt gratuite, lumina din ochii parintilor si ai copiilor tai, ai privi spre viitor cu mai multa seninatate? Scuipa-ti tot veninul si priveste catre tine. Doar de atat esti in stare?

14 comentarii:

  1. Apropo de treaba cuj 'romanii sunt prosti'. Ieri eram ceva de genul 'urasc oamenii.ma urasc si pe mine', la un moment dat, cineva imi spune 'de ce te urasti, esti tot ce ai!'
    asa e si aici, daca indraznim sa spunem anumite lucuri, trebuie sa fim constienti de ce spunem.
    In fine, de cate ori sunt nervoasa pe poporul meu nu spun decat 'abia astept sa scap de romania'. dar ...daca stau sa ma gandesc mai bine, asta spun mereu :-s

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ioana-Cred ca oricare dintre noi are tendinta de a da vina pe altii pentru ce li se intampla. De multe ori, ni se pun piedici din rautate, avaritie, etc, dar la cati prieteni si cate cunostinte am, despre care nu pot sa spun decat lucruri bune, e clar ca Romania nu e pierduta! Ma uit in jur si vad multi oameni de calitate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe de alta parte exista si extrema cealalta, de grandomanie, de exagerare a caliatilor poporului, de aceasta data. Exista cazuri cand ne batem cu pumnul in piept cum ca ce destepti, frumosi si viteji suntem cand de fapt rolul principal in filmul istoriei l-am jucat mult prea rar daca nu deloc.

    RăspundețiȘtergere
  4. @alibus- Caderea in cealalta extrema despre care vorbesti e la fel de grava ca si conceptia "Romanii sunt prosti". Nu ne-am nascut nici cu stea in frunte!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce spui tu e foarte adevarat...dar faza cu tinerii...himmmm..la tv vezi numai tineri,care au reusit prin alte metode decat prin cea "clasica", si anume scoala.Toate fetele vor sa fie ca Moni, iar baietii sa fie ori manelisiti ori fotbalisti! Iar ce zice alibus, jos palaria. Stiu ca e dureros pentru un om cu anumite principii si care a muncit din greu sa ajunga undeva,sa fie bagat in aceeasi oala cu toti, hai sa zicem cocalarii. Dar din pacate ce zice el e mult mai prezent in viata de zi cu zi...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Marius- Din pacate, modelele astea sunt promovate pentru ca aduc audienta, dar asta nu inseamna ca majoritatea tinerilor sunt asa. Aceste "modele" sunt admirate doar de oameni fara carte si fara o buna educatie, parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Marius, la televizor sunt vedete de carton. Sa fim seriosi, ceea ce vedem la televizor nu reprezinta decat o parte din realitatea de zi cu zi.

    @Iulia, consider ca tragi un semnal de alarma pe care ar trebui sa il tragem noi, cei care se simtim jigniti si "bagati in aceeasi oala" cu restul. Ma bucur ca ai vorbit despre asta. Am facut-o si eu, dar am cam obosit...

    Craciun fericit !

    RăspundețiȘtergere
  8. @dan-Multumesc la fel!O vacanta cat mai frumoasa la Soveja!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sarbatori Frumoase, Implinite!
    Craciun Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  10. Vezi tu, de multe ori ne vine sa spunem lucrurile despre care vorbesti pentru ca vedem cum romanii pot fi extrem de civilizati in strainatate iar pe meleagurile naostre s-a dus naibii totul. Eu mor cand vad cum inafara totul e curat si frumos (chiar daca e vizitat de romani) iar la noi sunt numai peturi, gunoaie , etc.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Vova- Mie mi se pare ca e totusi mai curat spre deosebire de acum 5, 6 ani.

    RăspundețiȘtergere
  12. Este mai curat....Tocmai m-am intors din Delta si vreau sa-ti spun ca am vazut si m-am certat cu unul care a aruncat tigara in fata mea de pe vapor in apa....o bunica care-si supraveghea nepotul in mare manca seminte si scuipa cojile direct in apa...pur si simplu imi venea sa-i strang de gat!

    RăspundețiȘtergere