vineri, 24 aprilie 2009

Gusturile publicului roman


In postarea asta o sa ma refer la cititorii de carti, la cei ai presei scrise, dar si la telespectatori. O sa incep prin a scrie ca s-a schimbat liderul de piata in presa scrisa. Romanii nu mai citesc Libertatea, ci Click!. Asta da evolutie! Nu mai citim despre silicoanele Danielei Crudu, acum citim despre prostituate care au atins culmea succesului. La tv, cea mai mare audienta o fac Acces Direct si Dan Diaconescu, iar printre cele mai citite carti in anul trecut se numara cele din colectia Chic, despre shopping, si cea a Mihaelei Radulescu. Zilele trecute, Libertatea a publicat articolul cu parintii care-si vand copiii pe o garsoniera. Am ramas masca atunci cand am vazut ca cel mai citit text din acea zi de pe site-ul lor era cel cu scula dezintegrata a lui Terente, iar niste comentatori se laudau care dintre ei o are mai mare!?! Cultura sexy-porno din presa s-a infiltrat si in cele mai nebanuite locuri. Meteo a devenit un colt de ziar cu o fufa in tanga, iar horoscopul s-a transformat intr-o expozitie de nuri. Eu totusi, refuz sa cred ca astea sunt gusturile noastre. Chiar nu mai intereseaza pe nimeni sa vada un documentar istoric bine pus la punct, sa citeasca un articol serios sau sa-si petreaca serile in compania unei carti valoroase? Oare tot ce avem in cap noi romanii, ma rog, majoritatea, se reduce la tate, scule si prostituate de succes?
Foto: Libertatea.ro

Un comentariu: