luni, 13 aprilie 2009

We suck bigtime!

Desi nu sunt adepta autocompatimirii, nu pot sa nu observ cat de prost stam la capitolul servicii. M-am dus acum ceva timp la Carrefour sa-mi cumpar un ceas de perete si, bineinteles, am apelat la un magazin de decoratuni interioare. Am intrat cu zambetul pe buze, cum fac de obicei (poate-i molipsesc si pe altii) si am intrebat cu toata amabilitatea de care puteam da dovada daca au ceasuri de perete. Fetitele de dupa tejghea s-au uitat cu aroganta la mine si mai apoi cu un zambet mitocanesc una la cealalta, tratandu-ma ca pe un pusti cu iq din doua cifre si n-au zis nimic, desi eram singurul client care le-a trecut pragul (oare de ce?). Peste ceva timp m-am gandit sa merg la o cafea intr-un bar nou, deschis langa un restaurant specializat in nunti. Am asteptat 20 de minute sa vina cineva care macar sa stranga mizeria de pe masa, minune care nu s-a intamplat si am plecat. Asta in interval de cateva saptamani si doar vreo trei, patru iesiri. De ce altii pot si noi nu? De ce, in alte tari, iti comanzi ceva si primesti un zambet si o atentie din partea casei? De ce in alte tari ti se ia comanda in doua minute? Oare cum se poate schimba ceva? Sa se invete bunul simt in scoala, cursuri de zambit si amabilitate la angajare, amenzi sau mergem in continuare pe principiul „ba p-a mati!”?

P.S.- Magazinul din Carrefour s-a inchis intre timp. Astept sa se intample acelasi lucru la vreo doua cafenele, un restaurant, o farmacie si 80 % din magazinele de haine din oras.

2 comentarii:

  1. Iulia,
    M-am lovit si eu de cateva ori de nesimtirea unor asfel de oameni. sper sa fie aceleasi cafenele ca altfel deja e grav. Mi se pare interesant un lucru de care aminteam intreacat si aici. Am fost in cateva randuri in Cipru, tara in care foarte multi chelneri sunt romani si m-a surprins cat de amabili si priceputi sunt unii. Sa fi plecat toti si sa fi ramas doar resturile? Eu nu cred. cred ca e vorba de altceva dar inca nu sunt sigur ce.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca unii isi justifica atitudinea prin salariul mic pe care il primesc la noi. Alta motivatie nu vad... Adevarul este ca atunci cand esti nemultumit si frustrat la locul de munca nu mai dai randament asa cum ar trebui, dar asta nu poate fi un pretext pentru aroganta si nesimtire.

    RăspundețiȘtergere