marți, 16 februarie 2010

Ce-aveti bre cu bogatii?

Eu nu inteleg un lucru. De ce un om daca e mai instarit e neaparat hot, lingau, nesimtit, imbuibat?!? Mi se pare cel putin ingust sa critici un om pentru ca e „baiatul sau fata lui tata”, mai ales ca pentru asta i se pun etichete care mai de care mai „dulci” de prost, incompetent, ratat, etc. Mie mi se pare doar un om norocos, ca de restul calitatilor si defectelor nu ma pot pronunta pana nu vad despre ce e vorba. Invidia negativa nu e unul din sentimentele care ma reprezinta, asa ca nu inteleg ce vina are omul ca s-a nascut in Lamborghini si nu in Trabant. De cand saracia e echivalenta cu inteligenta? Iar daca cineva a reusit sa iasa din saracie si sa se ridice, atunci sigur fura sau face el ceva ilicit, ca altfel nu se poate. Si culmea, toate vorbele astea vin din partea unora care toata viata s-au complacut sa stea in cutiuta lor si sa arunce cu pareri neavizate sau pur si simplu rautacioase.

Asa si cu nenea de la chiosc, care isi dadea intr-o zi cu parerea ca pensiile aviatorilor si ale magistratilor sunt nesimtite. Dar s-a intrebat oare cati dintre noi am putea ajunge acolo? A vrut vreodata ceva mai mult decat sa stea acoperit de ziare si sa faca acelasi lucru in fiecare zi a vietii lui? Mie una chiar mi s-ar parea absurd ca un fost procuror sa ia pensie de 20 de milioane sau salariu de 10, cand are atatea responsabilitati pe umeri. Cand exista oricand riscul sa fie „mangaiat” pe strada de infractorii pe care i-a adus in instanta. Cand pentru a ajunge acolo a invatat intr-o zi cat omul de la chiosc intr-o viata. Dar poate dintre cafele instant si ziare cu sani viata se vede altfel, in alb si negru, in rai si buni, in bogati furaciosi si saraci cinstiti.

10 comentarii:

  1. Asta se intampla pentru ca cei mai multi, oameni simpli, poate chiar saraci, au un soi rar de invidie care ii impinge sa spuna aceste lucruri. Cum spunea un amic, frate, astia fac urat din cauza saraciei! Cand stii ca abia te misti in metrul tau patrat de casa, cand abia iti ajung banii sa iti iei o amarata de paine si o pastila, sigur ca nu ai altceva mai bun de facut decat sa il injuri pe ala de deasupra ta.

    Si uite ca ajungem la postul tau anterior, cel cu vrabiile. Si eu as putea sa il injur pe amicul meu ,magistrat sau pe prietenul meu, avocat, dar nu mai bine ma intreb daca pot ajunge si eu la nivelul lor ? Nu mai bine imi pun ambitia la incercare sa pot ajunge si eu mai sus, sa imi demonstrez ca pot mai mult?

    Din nefericire, am fost si eu etichetat drept baiatul lui tata, atunci cand batranul meu era primar. Si de catre presa, si de catre oameni simpli. E usor sa pui etichete, e greu sa fii etichetat, dar cel mai bine este sa faci ceva pentru a demonstra ca acestea au fost doar intamplari nefericite si ca esti, de fapt, o persoana ambitioasa, care reuseste singura sa faca ceva notabil.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dan- E foarte adevarata vorba cu paiul din ochiul celuilalt. Toata invidia asta bazata pe rautate si ignoranta nu face decat sa consume timp si energie valoroasa. Asta nu inseamna ca unii urcati mai sus decat merita trebuie scuzati sau iertati. Dar cand omul isi face treaba bine, ce naiba sa ai cu el? Pe mine nu ma deraneaza nici prostia, si nici ignoranta, cum ma deranjeaza rautatea gratuita! E chiar de rasul curcilor sa ai bani de Mercedes si sa te plimbi cu caruta, sa nu vorbeasca "gura lumii".

    RăspundețiȘtergere
  3. la noi asta e o reminiscenta din trecutul comunist, dovada ca nu ne-am debarasat de unele mentalitati. astazi multi care nu au ce face, n-au o minima judecata, cultura generala si initiativa in viata, judeca lucrurile dupa "principiul caprei vecinului". adica, de unde are el capra aia, mama lui de hot, sigur a furat-o. si, tot ce isi doreste, este fie sa-i omoare capra, fie sa-i dea vecinului in cap, metaforic vorbind. dar nu s-a gandit niciodata sa mearga la vecin sa-l intrebe si, eventual, sa puna mana sa faca si el sa fie invidiat de altii. e mai usor statutul de asistat social, carcotas vesnic, nemultumit si frustrat pe reusita altora.
    nu, la noi tot ce nu e de inteles, este fie ilegal, fie imoral fie nu este cu putinta. de aici etichetarea, generalizarea si lipsa oricaror argumente. cei care procedeaza astfel sunt aceia care spun despre parlamentari ca "dorm" desi cand i-au trimis acolo au facut-o pt 1 ulei si de zahar.
    mai sunt unii care ii critica pe cei cu conturile grase, ca se plimba in masini de lux sau au vile nu stiu unde... pai ce vrei frate, sa-si ia logan in rate, daca omu' isi permite audi cu banu' jos ?
    PS : nu vreau sa dau nume, ca se interpeteaza. dar, prefer pana si un om instarit, bogat, fata de care plutesc ceva dubii, dar care angajeaza, in conditii legale, sute, mii sau zeci de mii de oameni... decat personaje lipsite de initiativa, resemnate si pline de ura...

    RăspundețiȘtergere
  4. @Patrick- Pe mine ma distreaza si faza aia cu "Uite fufa cantareata, acum umbla cu smecherul plin de bani!". Daca astea sunt cercurile in care se invart, oricat de pitzipoance sunt unele, cu cine naiba sa umble? Cu cersetorul de la colt?

    RăspundețiȘtergere
  5. Iulia, ti-am lasat un premiu care circula prin blogosfera ! mi-ar face placere, sa-l primesti si sa-l dai mai departe, altora !
    o zi buna :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @PatrickDan- Nu stiu de ce, dar nu iti pot vedea blogul.

    RăspundețiȘtergere
  7. nu inteleg de ce. nu am nici o restrictie, poate era ceva de moment.

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos zis, intr-adevar.
    E vorba de compatimire proprie, omu' cu ziarele nu a putut face mai mult de atat si ce s-a gandit el?! sa critice.
    acum...na, sa fim seriosi, nu toti ajung acolo asa cum ar trebui si uneori salariile nu reflecta chiar calitatea muncii dar nu spune nimeni ca nu exista oameni care sa nu fi muncit pentru locul pe care il ocupa in acest stat sau mai stiu eu unde

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu prima jumatate sunt perfect de acord...si cu a 2 a partial, doar ca ceea ce descri tu mai mult ca sigur nu gasesti in RO( magistrati care sa fi invatat pe branci, sau care sa nu fi luat mita...egal cat au salariu, tot nu se satura!) Parerea mea! :P

    RăspundețiȘtergere
  10. @Ioana- Important este sa nu generalizam, mai ales pentru ca de fiecare data, cazurile de mita, trafic de influenta, etc. sunt scoase in fata. Cei care isi fac treaba nu vor fi mai niciodata in atentia publicului.

    @Marius- Cat despre invatatul magistratilor, am o prietena foarte buna, care a invatat pe branci sa intre la magistratura, fara pile sau bani. Dar, dupa cum spuneam, despre cazurile astea nu vorbeste nimeni, desi sunt majoritare.

    RăspundețiȘtergere