vineri, 8 mai 2009

Cum mi-am pierdut initiativa

Pe zi ce trece observ cum toate incercarile de a face lucrurile sa mearga mai bine in tara asta se duc de rapa. Greva profesorilor si boicotarea tezelor cu subiect unic ar fi sunat promitator daca peste doar o zi liderii de sindicat care se bateau cu pumnii in piept nu s-ar fi inmuiat ca niste mielusei mangaiati pe crestet de ciobanii care urmeaza sa la ia gatul. Toti profesorii cu care am vorbit sunt profund dezamagiti de rezolutia discutiilor purtate la nivel inalt. Practic, nu au obtinut nimic! Si atunci ce atata vanzoleala si haos cand pentru niste avantaje, de orice fel ar fi acestea, plecam capul cu umilinta in fata oricui.

Zilele trecute am descoperit o noua gaselnita de-a guvernantilor, cand a trebuit sa platesc impozitul la firma. In cazul in care perceperea de impozit forfetar ar fi mai mica decat impozitul clasic, se percepe suma mai mare. Totul cu deviza: „Rupeti-le capul alora care inca mai vor sa faca ceva si le mai si merge cat de cat!”. De mentionat ca statul e dator la noi, dar noi suntem obligati PRIN LEGE sa platim impozitul!! Asta in conditiile in care regele suprem, STATUL, nu si-a platit datoriile de jumatate de an. Nici nu mai tin minte de cand nu am mers la vot doar pentru a nu iesi altcineva, ci pentru ca as fi avut incredere in candidatul respectiv. A, si cand am facut-o, am fost, evident, tepuita.

De ce in judetul asta avem peisaje si locuri incredibile si nu avem turism? Pentru ca toti investitorii sunt alungati de contestatiile institutiilor care probabil vor sa vanda totul pe nimic. Voiam mai demult sa-mi fac o pensiune la Soveja, dar m-am linistit repede. Daca as fi inscris casa in circuitul turistic, as fi avut parte de controale peste controale, insotite de amenzi si as fi iesit in pierdere chiar daca locul ar fi fost plin. Uite asa mi-am pierdut initiativa de a mai face orice. Romania este o tara in care daca vrei sa nu innebunesti trebuie sa stai linistit la locul tau, sa pleci capul si singura modalitate sa-ti mearga bine ramane spaga si furtul. Ori, valorile morale bine implementate nu fac decat sa te transforme intr-un biropat, vorba unei reclame.

Un comentariu:

  1. gafele actualului Guvern cu impozitul forfetar, nu pot fi comparate decat cu taxa auto din trecutul Guvern.
    o idiotenie ce frange aripile micilor intreprinzatori. tot se vorbea, demagogic, dupa 1990, de crearea si consolidarea unei "middle class".

    traim si intr-un judet afurisit, probabil "al mai naspa" ! macar de-ar fi fost o rotativa la nivel local, am fi comparat !

    RăspundețiȘtergere