miercuri, 22 iulie 2009

Copilarie murdara

O scurta scena din fata blocului: O fetita de vreo 6 ani s-a murdarit de inghetata, moment in care cea care trebuia sa aiba grija de ea, de vreo 12 ani, i-a spus: “Faaaa, in mortii ma-tii, du-te la ma-ta sa se spele, faaa!”. Injuratura pe care, by the way, nu o inteleg deloc. Logic, ce treaba au mortii in disputele oamenilor vii?!? Si atunci care e viitorul tarii asteia? Pitzipoance care isi umfla pieptul in cautarea barbatului perfect financiar? Tzatze cu mainile in solduri care injura in toate directiile? Eu cand aveam 5, 6 ani nu auzeam decat injuraturi molcome, cenzurate, gen “tu-i norii ma-sii”! Toate erau cu “tu-i” sau cu “tu-ti”, niciodata plinatatea verbului nu era exprimata. Nu mai zic, acest “Faaaa!” il aud pe la toate colturile, precum hiturile de vara, fredonate pe orice strada. Langa teatru, in parc, in intersectie si cand ies la un suc. Tu cand ai auzit ultima data slagarul “Faaa”?

9 comentarii:

  1. servus...
    da, plinatatea verbului uneori exprima goliciunea creierului... sau nu doar uneori? :)
    din fericire, acel "Fataaaa!" eu nu tin minte sa fi avut ocazia sa-l aud...
    cele bune

    RăspundețiȘtergere
  2. corect ce spui, asta cu "mortii" ! la fel si aia cand, un redus mental, se ia de mama fiecaruia dintre noi cand, n-are argumente, in fata noastra !
    atunci, esti pus intr-o reala dificultate, cel putin sa-i spui unui baiat ceva de mama e cam nasol, nu ?
    sa nu ripostezi ar insemna slabiciune ! sa reactionezi, cu forta, de cele mai multe ori, ar putea duce la repecursiuni nedorite pt tine sau respectivul !
    deci in concluzie, cu trebuie procedat ? am avut, din fericire, putine astfel de cazuri nedorite !
    nefiind o fire conflictuala, am avut noroc sa nu fiu pus intr-o astfel de dificultate, decat sub forma unor aluzii si-am avut noroc ca m-am antrenat sa nu reactionez la cald, sa nu ma precipit ! dar, cine stie, cum ne poate parasi calmul si-am putea da frau instinctelor...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai sesizat bine, draga Iulia, Romania este tara unde se injura mortzii si sfintii din calendare. Asta este frumusetea sufletului valah pe care nenea Dan Puric n-o vede in apologeticele sale conferinte despre omul frumos, care nu injura nici de mama, nici de tata, nici pe mortzi sau pe sfintzi, ci seamana cu Eminescu... Numai ca nenea Puric are ochelari de cal si nu aude cand valahul injura de dimineatza pana seara pe Al de Sus.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonimul c,est moi, Romeo-Valentin Musca. Nu stiu de ce ma ia Anonim, desi m-am semnat cum trebuie???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca esti cine spui, aisanse foarte mici in viata asta ca sa ti dai seama de ce ai fost roman .Nu am vazut de cand ma stiu atata rautate , mediocritate si incappacitate de a accepta genialitatea unui om cum am vazut la dumneata.Am vazut un comentariu de al dumitale domnule valentin musca care esti mic ca o musca fata de cel pe care l denigrezi.Dumitru Stanilaoie nu e doar un geniu pentru romani ci personalitate de o maretie spirituala de neegalat pentru intreaga omenire.Cred ca el vede micimea si mediocritatea sufletului tau si se roaga pentru tine acolo in cer.Ce nefericit mai esti mai omule...

      Ștergere
  5. Anonimul c,est moi, Romeo-Valentin Musca. Nu stiu de ce ma ia Anonim, desi m-am semnat cum trebuie???

    RăspundețiȘtergere
  6. @Vali sau Anonim (sic!), ti-am recunoscut stilul de la primul comentariu ;) Hmm, sau poate esti un impostor...

    RăspundețiȘtergere
  7. din pacate e trist ce se intampla:(

    RăspundețiȘtergere