luni, 20 iulie 2009

Ssst! Vorbeste provincia!

Am tot citit in ultima perioada tot felul de postari pe bloguri referitoare la minunatul trai in capitala si moldovenii saraci si prosti. Aproape ca nu exista articol despre moldoveni/ moldovence, care sa nu aiba atasate comentarii cretinoide care sfideaza bunul simt. Si in aproape toate se simte aroganta bucuresteanului get-beget. Sa va povestesc eu, pe scurt, experienta mea in capitala, unde am stat atat in centru, cat si mai spre periferie. Plimbarile lungi si romantice de seara se impotmoleau mereu la vederea stafiilor cu pungile atasate de caile nazale si nimic nu se compara cu samantarii care “faceau decat sa bea bere si sa injure”. Corporatistii robotei si pitzipoancele de mall imbogateau deja mult prea pestritul peisaj. Si traficul, ooo, da, traficul! Imperiul imbulzelii fara de margini, precum o multime adunata in fata discursului unui dictator, prin care treceam precum un orb fara baston. Nu imi sta in fire sa fac generalizari si nici sa emit judecati, caci nu toti sunt la fel. Dar simbolurile Bucurestiului de astazi par sa fie aroganta, haosul si aparentele false. Minunatul centru istoric zace si acum in uitare, mizerie si decrepitudine. Capitala e asemeni unui bad-boy; il urasti, dar il poti iubi la nebunie cateodata. Din fericire eu am scapat de relatia asta toxica, revenind in dragul meu orasel, pentru a-l gasi la fel de bland si inofensiv, ca o batranica depasita de timpuri, plina de ridurile intelepciunii, dar care te asteapta cu bratele deschise, desi e senila si traieste in saracie.

P. S: O gluma cu moldovence: „De ce sunt moldovencele ca nucile? Pentru ca se coc in Moldova si se sparg in toata tara!

2 comentarii:

  1. Ooooo, da ! Randurile scrise de tine mi-au citit, parca, gandurile. Bancul tau se potriveste de minune si bucurestenilor, care se "sparg" (in figuri ) prin toata tara. Lasa dare de nesimtire in orice colt al tarii.

    Pentru bucuresteni, moldovenii sunt niste idioti, inculti si nesimtiti, care intra cu picioarele nespalate in orasul lor extraordinar. Dar de ce oare, atunci cand vine vorba de casatorie, moldovencele sunt printre preferatele bucurestenilor?

    RăspundețiȘtergere
  2. @dan- eu am impresia ca in Bucuresti fetele sunt, in marea lor majoritate, "de cartier", mai baietoase. Ce putin asa erau vecinele mele. Si parca nu te atrage o tipa care sparge seminte si bea bere cot la cot cu tine si, pe deasupra, poarta pantaloni cu turul lasat :P

    RăspundețiȘtergere