luni, 18 ianuarie 2010

Avatar- un semnal de alarma

In acest week-end mi-am parasit catunul de bastina, Focsani, unde nu poti vedea filme decat acasa, si am plecat in cautarea unui cinema, sa vad si eu filmul despre care se vorbeste peste tot, „Avatar”. Am mers la Arena Mall Bacau, unde m-am simtit ca acasa, pentru ca peste tot vedeam fete cunoscute. Deh, unde naiba sa mergi in orasul asta? Nu mai bine emigrezi in altul macar pentru cateva ore? Si sa revenim la film. Povestea nu mi s-a parut foarte originala, ci chiar destul de previzibila si pot sa spun ca m-a dezamagit finalul. Ma asteptam la ceva mai realist. Cat despre efecte, nu pot sa-mi dau cu parerea, pentru ca SF-ul nu e genul meu preferat, deci nu ma prea pricep. In schimb mi-a placut mesajul din spatele Pandorei si al bastinasilor albastri, faptul ca ne distrugem mediul inconjurator, fara sa ne gandim la repercusiuni. Banuiesc ca stiti ca suntem singura specie care ucide plantele si animalele din jur in alte scopuri decat cel de supravietuire. Si nu poti sa nu regreti la un moment dat ca apartii acestei specii ingrate, care desi a fost dotata cu ratiune, o foloseste in cu totul alte scopuri decat ar trebui. Si, evident, totul se rezuma la bani. Macar la nivel ideatic, comuniunea poporului Navi cu natura ar trebui sa ne ridice cateva semne de intrebare, si sa ne faca sa ne infranam instinctele de pradatori ai absurdului. Caci nu ucidem pentru mancare, pentru supravietuire, sau pentru orice alt lucru justificabil, ci pentru verzisori, bunastare, sau, mai grav, doar din cruzime. Sper ca macar 10% dintre milioanele de oameni care au vazut acest film sa mediteze macar cinci minute la rolul nostru, cel de Terminator al naturii, oricat de exagerat ar suna.

12 comentarii:

  1. Fusesi in Bacau si n-ai zis nimic. :)
    Am vazut si eu filmul, acum o luna. Cum i-am mai spus unui amic...e interesanta povestea in sine, insa ceea ce m-a lasat perplex au fost efectele. Toate realizate 3D. Tot filmul e 3D. Cu siguranta ar fi avut succes si daca ar fi fost realizat astfel, insa efectele nu s-ar fi vazut la fel. Ele au fost punctul forte al filmului.
    Sunt curioasa daca va atinge recordul incasarilor. Pe primul loc se afla Titanic, regizat tot de James Cameron.
    Cu siguranta e un film care merita vazut. Merita toti banii care i-am dat pe bilet.:))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Delia- sincer, pe mine m-a cam dezamagit povestea, ma asteptam la ceva mai mult, la replici mai pline de continut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Macar ai fost "privilegiata" si ai vazut filmul in 3D, astfel ca te-ai bucurat la maxim de efectele speciale. Totusi, este un film si nu stiu daca regizorul s-a concentrat mai mult pe poveste decat pe efectele speciale.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Dan- Sigur s-a concentrat mai mult pe efectele speciale, eu nu-mi amintesc nicio frantura de dialog care sa ma fi impresionat.

    RăspundețiȘtergere
  5. şi eu am de gând să fac un drum până in bacău să văd un film ca lumea. avatar l-am văzut şi eu acasă şi sunt de acord cu tine, nu e wow.
    Dă-mi câteva detalii, cât ai dat pe bilet, cât ai stat in bacău etc, să-mi fac o idee despre ce ar trebui să-mi iau la mine :D

    RăspundețiȘtergere
  6. @Ioana- Am mers cu masina pana acolo, faci doar o ora si ceva. Biletul la 3D a costat 20 de lei, dar trebuie sa faci rezervare dinainte online, pentru ca altfel nu vei gasi locuri. Nu stiu exact linkul, pt ca au facut niste prieteni. Aa, si sa-ti alegi locuri cat mai indepartate de ecran, pt ca de aproape se vede nasol.

    RăspundețiȘtergere
  7. Iulia, filmul a fost realizat (mai mult) pt efectele 3D. Oricum, a avut succes maxim. A intrat in box office cu incasari enorme. Daca ar fi sa-l vad iar, as face-o doar pt efecte.

    PS : Site-ul unde poti face rezervare online e : http://www.cinemacity.ro/
    Eu aici fac rezervare de fiecare data cand merg la film.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Offshore- Depinde la ce te referi. Efectele sunt intr-adevar reusite, dar povestea in sine lasa de dorit.

    RăspundețiȘtergere
  9. la tot. am vazut un trailer de 35 de sec, si am facut un pariu cu un tip ca i spun despre ce este vb in film, cu lux de amanunte. dupa care ne am uitat, si am constat amandoi cu uimire ca am ghicit tot ce se putea ghici. este pentru turma, scris pentru turma, facut pentru turma.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Offshore- E clar ca asta e principalul sau scop, sa vanda. Dar de uitat, te-ai uitat, ca si restul turmei, pentru ca mai apoi sa vorbesti despre el. Deci producatorii si-au atins tinta si in cazul tau.

    RăspundețiȘtergere
  11. Citind rândurile pe care tu le-ai scris nu pot să nu subliniez şi altceva...După părerea mea filmul nu se referă doar strict la mediu...Vă invit să facem un exerciţiu de memorie şi să ne reamintim de coloniile britanice care când au ajuns in America au nimicit câteva civilizaţii...Şi pt ce? Pt aur în cazul acesta pentru substanţa aceia care valora câteva milioane kg. Dar de ce să ne ducem atăt de departe tocmai la 1600, ci haidem sa ne uitam ce se întâmplă în anii 2000. Tot un mare popor viteaz îşi omoară câţiva mii de oameni distrugând câteva blocuri şi atacă pentru aurul negru de data asta pe una dintre cele mai bogate ţări în aceste resurse.
    Unde vroiam să ajung? Întotdeauna un popor este mai drep decât altul şi dreptatea lui nu stă in cât de intelugent este ci în cât de bine dotată are armata...Iar noi ca stat ne-am distruso...

    RăspundețiȘtergere