marți, 30 martie 2010

Reclamele sunt pentru idioti?

Mereu m-am intrebat pentru ce fel de oameni sunt facute unele spoturi publicitare. Uite, de exemplu, cele facute pentru balsamul de par. Pai ce cretina are impresia ca daca are podoaba capilara ca o matura uscata si zburlita si se da cu maclavais din asta o sa aiba o coama precum fata din reclama? Adevarul ca e greu tare de inteles ca parul e facut din celule moarte, si ca o data „bulite”, nimic nu le mai readuce la forma initiala. Eu as vedea o reclama la balsam de par la modul: „Nu va face printese din matracuci zburlite, dar va pieptanati mai usor. Balsamul Kikiriki nu va face un par ca de Cosanzeana. Vreti par lucios si sanatos, n-aveti decat sa-l tundeti!”.

Si imi mai vine in minte cea la chipsuri fara E-uri. Sa muriti voi, mai „publicitarilor”? Deci, cum vine asta? Mamaia isi creste cartofii in varf de deal, fara nici un fel de ingrasaminte, ii ia frumos, ii curata cu un cutit de unica folosinta, ii taie delicat feliuta cu feliuta, cu un bisturiu special, ii usuca la soare, prajeste intr-o singura baie de ulei un singur cartof si il arunca in punga. Bineinteles ca aromele sunt doar naturale, din plantele din fundul gradinii, uscate si aruncate cu drag peste cartofei. Oare ce procent din populatia Romaniei crede mizeriile astea? Daca s-or face ceva studii cu simt de raspundere, d’apoi inseamna ca majoritatea romanilor este de-a dreptul tampa. Si as tinde sa cred ca mancatorii de chipsuri si mai ales cucoanele cu balsam in bucle n-ar fi chiar ultimii pe scara societatii. Nu-s mai bune reclamele cu Dorel si cele de la Adria? Macar astea au un public tinta.

10 comentarii:

  1. politica subliminalului...mesajul afisat permanent, ostentativ, care agreseaza, fara sa stim, constientul.
    bine, inteleg ca nu discutam publicitatea ca mercanism ci realizarea spoturilor publicitare.
    totul pleaca de la importul de PR facut de la americani ca deh, ei dau ora exacta in lume.
    ma distreaza de mor reclamele la produsele de slabit. una din ele era cu un produs pe care-l pui in pantofi si slabeai, fara nici un alt efort, doar tinand chestia aia sub talpa, cate 5 kg pe saptamana!!!acuma, io, om mai batran, mai intreb:
    da' daca uit sa iau aia de sub talpa si tot slabesc, hm, ce ma fac. la un moment dat n-o sa mai fiu, o sa trec in ezoteric! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. mno, acuma mie-mi plac reclamele, bine, nu d'astea din pauzele emisiunilor sau filmelor, ci alea de la "Noaptea Devoratorilor"!
    iar p'aia cu chipsurile am comentat-o pe blog, atunci cand un deputat a sanctionat-o in fata CNA. oarecum just, reclama era prea nesimtita.

    eu cred ca am putea accepta si tolera orice fel de reclama iar piata, publicul consumator, sa decida ! cam asta ar fi judecata, intr-o societate dezvoltata, fara prejudecati, liberala in gandire pana la urma.
    asta daca si cei vizati - copilasii, tinerii, care isi petrec destule ore in fata la tv, ar avea suficiente filtre de analiza si criterii sanatoase de apreciere. nu cred ca exista inca asa ceva in Romania, dovada ca sunt apreciate si foarte des prezentate reclamele cu Dorel (bautura spirtoasa), Tanti Maria (detergent) etc.
    ok, din partea mea, astept si accept reclame care sa ma cucereasca, sa ma seduca, merge chiar si-un teesing in partea de promovare...
    dar nu sa ne ia de fraieri acesti advertaiseri care incearca, vorba lui Capca1, sa ne jigneasca criteriile de apreciere si sa ne loveasca la subliminal atat de ieftin...

    PS : tare concluzia lui capca1 :))

    RăspundețiȘtergere
  3. @capca1- Astea la slabit sunt cele mai mincinoase. Daca ar functiona cu adevarat, am fi un neam de fotomodele.

    @PatrickDan- Eu vorbeam de cea in care se spune ca chipsurile nu au E-uri. Cea cu gagicuta siliconata era ultra-penibila!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte tare faza cu "tundeti-va":))
    Cat despre chipsuri doar un idiot ar putea crede ca tot ce zboara se mananca.Eu una stiu cat de rau imi pot face chipsurile si in general produsele din alimentara care sunt pline de E-uri,dar fiind constienta de ceea ce mananc consum din cand in cand:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai punctat foarte bine câteva aspecte, dar din păcate lumea reclamelor se învârte în jurul unui alt mecanism. Pe ei nu îi interesează că ne agresează inconştientul, că ne mint pe faţă, că tinerii vor consuma unele produse pline de E-uri şi vor deveni obezi...pe ei îi interesează să le iasă un clip bun, care să le aducă vânzări peste limita aşteptărilor.

    Oamenii nu cred ce se spune în reclame, dar cumpără. Creierul acţionează sub impulsul memoriei, iar cei din marketing ştiu asta!

    Cât despre bun simţ...nu prea mai găsim bun simţ Iulia dragă. Cum am spus şi pe blog la Căpcă...după revoluţie am învăţat totul pe dos, din păcate!

    Frumos articol. Mai vreau :)!

    "Vreti par lucios si sanatos, n-aveti decat sa-l tundeti!" - :))) ce mi-a plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  6. sa-ti raspund la intrebare: Reclamele sunt pt idioti?
    Da, chiar sunt pt idioti si nu numai... pt oamenii care nu vor sa slabeasca :)

    RăspundețiȘtergere
  7. @Midsummer- Si eu mai mananc chipsuri, dar cand vad recamele ipocrite ale unora, am tendinta de a cumpara de la concurenta :)

    @Lady Allia- Eu cred ca daca ar fi sinceri ar avea mai mult de castigat.

    @Gabriel- Daca vrei sa slabesti tii regim si faci sport, nu bagi in tine pastile dubioase sau si mai rau, folosesti "dispozitive" de care scrie capca1

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu ştiu Iulia...
    Nu toţi gândim aşa, iar diferenţele se văd în viaţa de zi cu zi. Cu alte cuvinte, asta şi alte câteva calităţi face diferenţa între oameni.

    Tu, nu cred că mai trebuie să spun că eşti un om frumos, cu principii şi multă, multă gingăşie, dar marketingul nu înseamnă frumuseţe, înseamnă a te baza pe defectele şi viciile oamenilor în detrimentul sănătăţii, moralităţii, etc de cele mai multe ori.

    Cei care fac reclame caută punctele slabe ale oamenilor şi le folosesc împotriva lor, iar de cele mai multe ori se bazează pe impactul "de a agresa" creierul oamenilor. Oamenii uneori acţionează din impuls şi contra impulsului.

    Mă rog...strategii tâmpite. De aici şi ideea că eu nu mă prea uit la tv decât pe Discovery, Animal planet, Hallmark. Totuşi sunt câteva reclame care m-au distrat şi mi s-au părut reuşite.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dragă Iulia, îţi doresc Sărbători de Paşte luminate, pline de căldură sufletească, fericire şi frumos!

    http://www.youtube.com/watch?v=3yi85uFTP9w

    RăspundețiȘtergere