marți, 3 martie 2009

Bosorogofobia

O recunosc si mi-o asum! Am o mare problema cu batranii! Poate sunt nebuna sau poate „bosorogofoba” dar ma scot din sarite oamenii in varsta. In primul si in primul rand, cei care conduc Dacii vechi si rablagite, merg cu maxim 30 km/h, se opresc in curbele fara vizibilitate si nu se asigura cand ies din parcare (poate nici nu vad prea bine). In al doilea rand, cei care nu stiu ce dracu’ cauta in metrou sau autobuz la 7, 8 dimineata, cand lumea are treaba, lucreaza sau merge la scoala. Imi aduc aminte foarte bine de o intamplare din facultate. Eram in metrou si un mos a daramat un copil din carut ca sa intre el, desi trebuia sa astepte sa iasa ceilalti mai intai! Si tot la categoria asta se inscriu si cei care te bat pe umar sa te ridici, ca ei sunt batrani si nu pot sa stea in picioare. Cine naiba ii pune sa se plimbe?!? Ca sa ma justific macar partial, va asigur ca eu o sa-mi petrec batranetea la munte, intr-un bordei in mijlocul padurii de brazi, langa un izvor cu apa rece si cand nu voi mai putea sa ma misc o sa apelez la serviciile unui azil . Si nu, nu o sa-mi deranjez copiii si nepotii, nu o sa conduc la 80 de ani si, cel mai important, daca vine varsta pensionarii nu o sa tin cu dintii de functie. Si alt lucru care ma scoate din minti: folosirea varstei inaintate ca argument sau ca justificare a greselilor. Penibil.

2 comentarii:

  1. mi se par adorabili mosnegutii care se plimba de brat, in parcuri, pe strada si transmit (radiaza) fericire si ca si-au trait frumos viata...
    am intalnit destule astfel de exemple si imi plac si cei care nu pot sta locului la o varsta inaintata, cautand sa faca cate ceva folositor. mai putin cei ce nu se dau la o partea din calea tinerilor, pe motivul ca n-am avea experienta. aici se rupe povestea frumoasa pt mine...

    stii, ma uitam ieri cum au abordat acei tineri reuniti in miscarea "Noii Golani", ziua de nastere a lui Iliescu (de la apelativul "golani" atribuit de Ilici celor din Piata Universitatii, la acele "miscari reactionare" binecunoscute).

    in timp ce erau saltati aiurea, cateva babe exaltate de faptul ca vor putea atinge Nirvana, odata ajunsi in fata batranului comunist, au replicat acelor tineri, in vazul camerelor de filmat, ceva de genul : "nite derbedei tinerii din ziua de azi, ce stiu ei ce e munca" !!!

    am ramad mut, la auzul acestor vorbe, gandindu-ma ca, de eram pe acolo, o pocneam pe baba aia ! bine, exagerez acuma...

    as fi intrebat-o, mai degraba, daca i-a fost bine cu fundul in scaun sa stea toata viata, stind ca nu are grija zilei de maine si ca, de bine, ori de rau, statul paternalist komunist, ii asigura un salariu, servici, acoperis.
    pe langa faptul ca nu a avut grija pt copii dansei care au primit acelasi sprijin, chiar daca nu ar fi urmat o facultate precum noi, in ziua de azi...

    si, as fi intrebat-o, cum ar fi reusit sa reziste azi, cand, noi schimbam multe joburi pana reusim sa avem o stabilitate incat sa ne permitem a ne gandi la o rata pt lucrurile pe care ea, le primea gratis, de la statul komunist.

    iti spun, baba aia de ieri de la TV, data destul de des, ar fi "facut foamea" in ziua de azi, neputand a se orienta, asa cum facem majoritatea.
    remarca cum ca "noi n-am stii ce e munca", fiindca ea a generalizat, ma duce cu gandul la alte semnificatii, printre care si ca, tot noi, ii sprijinim pe ei, in ziua de azi, dupa ce au fost ajutati o viata de acel stat paternalist, mai sus amintit. raportul jenant de 2/3 pensionari si 1/3 salariati, nu o pune oare pe ganduri ?

    acel tanar care a protestat, tendentios (urand multi ani, cu o lumanare in mana, lui Iliescu, incat sa ajunga sa fie judecat si sa plateasca pt faptele sale) dar in baza unor drepturi castigate de alti tineri, acum 19ani, a fost dus pt declaratii, iar baba a intrat sa-si felicite "tatucul", urandu-i, ce crezi ? putere de munca !
    da, pentru ca si l-ar imagina pe Iliescu, in continuare drept "far calauzitor", care sa le arate lor, celor multi, neajutorati si obedienti, drumul catre "propasirea materiala si spirituala a poporului roman", cum spune si Constitutia. Urarea de "putere de munca" la adresa lui Iliescu, se refera, intr-un cadru mai larg, si la toti cei de o anumita varsta, care nu ar trebui (in conceptia babei) sa acceada in anumite posturi, pe motive felurite. experienta, de care vorbeam, e doar unul dintre ele. pai, cum sa ne-o castigam, daca nu suntem lasati sa aducem "noul", sinteaza celor studiate in liceu si facultate cand, ne-am tocit coatele.

    in fiecare zi, pot aparea exemple felurite desi, am mentionat : imi sunt tare dragi unii care trec pe langa tine lasand in urma impresia ca "si-au trait viata frumos". ii poti vedea, dupa cum se tin si azi de mana, isi plimba catelul, joaca table sau sah in parc, sunt admnistratori de bloc ori iti zambesc incurajandu-te, sa treci peste toate, cu forta tineretii, ori alt sfat bun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu am vrut sa generalizez neaparat. Dar in zilele astea, rar vezi batranei zambitori tinandu-se de mana prin parc..In tara asta toata lumea e frustrata, nervoasa si vesnic nemultumita.

    RăspundețiȘtergere